رنگپاش ایرلس برقی مدل S3

دستگاه رنگپاش برقی ایرلس مدل S3 ساخت HiSprayer یکی از جدیدترین دستگاه های ایرلس برقی تولید شده در دنیا بوده و ویژگی های منحصر بفردی دارد. از یک طرف کیفیت ساخت و قطعات استفاده شده در این رنگپاش ایرلس و از طرف دیگر قیمت بسیار مناسب آن رقابت را در بین سازندگان مختلف دستگاه ایرلس در سراسر دنیا مشکل کرده است. این دستگاه در عین اینکه در کلاس ایرلس های کوچک ساختمانی طبقه بندی میشود ، برای کار مداوم و بی امان در شرایط محیطی مختلف و برای حداقل نیاز به خدمات سرویس و نگهداری طراحی و بهینه سازی شده است. به جرات می توان گفت که فقط دستگاه های آمریکایی  از نظر توان عملیاتی و کارایی و کیفیت میتوانند با این دستگاه رقابت کنند اما هنگامی که پای قیمت به میان میرسد دیگر حرفی برای گفتن نمی ماند. دستگاه رنگپاش ایرلس برقی S3 مدلی است که در اجرا پروژه های رنگ آمیزی فضاهای داخلی و نمای ساختمان ها در متراژ های بالا و همچنین در طی زمان تفاوت خود را با سایر ایرلس های کوچک به شما نشان میدهد. موتور و سیستم کنترلی پیشرفته استفاده شده برای کنترل دور و فشار دستگاه و همچنین متریال و کیفیت قطعات در بخش پمپ ایرلس این دستگاه نرخ خرابی را به شدت کاهش داده و زمان تلف شده برای سرویس و تعمیرات دستگاه ایرلس را به حداقل ممکن میرساند. در ادامه به توضیح ویژگی ها و قطعات دستگاه رنگپاش ایرلس برقی مدل S3 میپردازیم.

ویژگی های دستگاه رنگپاش برقی ایرلس S3

  • موتور DC براشلس تمام القایی (بدون ذغال) با توان ۱۳۰۰ وات
  • جدیدترین سیستم کنترل هوشمند (Smart Control) سری ۳
  • زیر پمپ و بلوک فشار تماما استنلس استیل
  • شافت مستقیم یکپارچه بدون پله و کروم سخت شده
  • پکینگ های لایه ای پیرامونی با تکنولوژی Blue Packing
  • نشیمن ساچمه شیر های یکطرفه از جنس تنگستن
  • سیستم تعویض سریع و پیشرفته زیر پمپ ایرلس ProConnect
  • پشتیبانی از طول ۶۰ متر شلنگ ایرلس بدون افت فشار و حداکثر نازل ۰٫۰۲۳ اینچ
  • فیلتر فشار قوی رنگ با سیستم آسان بازشو
  • طراحی بسیار زیبا و منحصر به فرد

موتور دستگاه ایرلس برقی S3 :

موتور استفاده شده در این رنکپاش ایرلس از نوع تمام القایی براشلس (بدون ذغال)  بوده و در یک پوسته کاملا وکیوم قرار گرفته است. تفاوت موتور های براشلس استفاده شده در این دستگاه ایرلس با موتور های براش یا ذغال دار استفاده شده این است که موتور های عادی دارای یک بخش استاتور (ایستا) که شامل دو آهن ربای ثابت هستند و جریان الکتریکی از طریق دو ذغال یا جاروبک به بخش کلکتور روتور یا همان بخش چرخان موتور انتقال پیدا میکند. این دسته از موتور ها بیشتر در ابزار های برقی مانند سنگ فرز و دریل استفاده میشود و به نسبت موتور های براشلس ارزان تر هستند. هنگامی که جریان از ذغال به کولکتور انتقال پیدا میکند موجب ایجاد جرقه روی کولتور روتور میشود. فارغ از مصرفی بودن ذغال در این موتور ها که پس از مدتی نیاز به تعویض دارند ،جرقه ایجاد شده حرارت بسیار زیادی تولید میکند و در طول زمان سبب بروز خوردگی در بخش کولکتور روتور شده و روتور بعد از مدتی باید تعویض یا تعمیر گردد . حال آنکه در موتور های براشلس یا بدون ذغال به دلیل طراحی اساسا متفاوت به هیچ عنوان این مساله وجود ندارد. همچنین موتور های براش دارای درز و منافظی برای عبور هوا و خنک شدن موتور هستند که در دستگاه های ایرلس محل جمع شدن گرد رنگ شده و موتور آسیب میبیند . اما موتور براشلس استفاده شده در این دستگاه ایرلس برقی به صورت کاملا وکیوم بوده و هیچ روزنه ای برای نفوذ آلودگی در آن وجود ندارد. موتور های براشلس در هر توانی مشابه موتور ذغال دار گشتاور بیشتری تولید میکنند و طول عمری چندین برابر موتور های معمولی دارند.

Smart Control سیستم کنترل هوشمند سری ۳ دستگاه ایرلس برقی S3 :

یکی از مهمترین مزیت های این دستگاه رنگپاش ایرلس برقی ، بهره مندی آن از جدیدترین سیستم کنترل هوشمند سری ۳ است. سیستم کنترل هوشمند در این دستگاه وظایفی را بر عهده دارد که عملکرد فوق العاده و طول عمر خود را مدیون آن است :

۱- تبدیل برق شهری AC به برق DC مورد نیاز موتور : کنترلر هوشمند برق تکفاز شهری AC را به برق DC مورد نیاز موتور دستگاه تبدیل میکند. همچنین  این دستگاه ایرلس هم با برق ۲۲۰ ولت رایج در ایران و هم ۱۱۰ ولت برخی دیگر از کشور ها سازگار است به این صورت که کنترل هوشمند ولتاژ برق ورودی را تشخیص داده و تنظیمات لازم را خود به خود انجام میدهد. پس فقط کافی است دوشاخه دستگاه را به برق شهر زده و بقیه مسایل را بر عهده سیستم کنترل هوشمند دستگاه رنگپاش ایرلس برقی S3 بگذارید.

۲- نمایش و کنترل فشار دستگاه : در این دستگاه ایرلس برقی ، فشار دستگاه به وسیله یک ولوم روی سیستم کنترل تنظیم میشود . با چرخاندن ولوم فشار در جهت ساعتگرد فشار مورد نظر شما بر روی صفحه نمایشگر دیجیتال دستگاه نمایش پیدا کرده و دستگاه تنظیمان مورد نظر شما را انجام میدهد. این دستگاه ایرلس با استفاده از یک سنسور فشار به صورت جریان الکتریکی ، فشار رنگ در خروجی را اندازه گیری کرده و به وسیله سیستم کنترل هوشمند آن را ترجمه و به شما نمایش میدهد. همچنین فشار دستگاه را هنگامی که مشغول به کار هستید با تنظیم دقیق دور و گشتاور در بازه ای بسیار نزدیک به میزان تنظیم شده شما نگه میدارد . بنابر این برخلاف بسیاری از دستگاه های ایرلس که فشار رنگ به صورت مداوم در حال کم و زیاد شدن هستند، در این دستگاه فشار میزان ثابتی در هر لحظه از کار بوده و خروجی رنگ شما بسیار صاف و یکنواخت خواهد بود.

۳- کنترل دور موتور : در بسیاری از دستگاه های ایرلس علی الخصوص دستگاه های کنترل فشار مکانیکی روال عملکرد دستگاه بدین صورت است که موتور شروع به کار کرده و با نهایت سرعت برای چند لحظه شروع به کار میکند و رنگ را مکش کرده و تحت فشار میبرد . هنگامی که شما مشغول به کار می شوید ، با شروع پاشیدن رنگ از فشار ذخیره شده در شلنگ ایرلس استفاده شده و رنگ پاشش میشود و در عین حال نیز فشار کاهش می یابد . پس از کاهش فشار تا میزانی در بین ۵۰ تا ۱۰۰ بار ( بسته به طراحی سازنده) دوباره دستگاه با تمام دور برای چند لحظه شروع به کار کرده و فشار کاهش پیدا کرده را جبران میکند. این فرآیند در طول زمان کار دستگاه ایرلس همواره ادامه دارد . اما در دستگاه ایرلس برقی عملکرد به صورت دیگری است.

در ایرلس برقی S3 با شروع پاشش موتور شروع به کار کرده و در حین پاشش نیز به طور پیوسته مشغول به کار است اما توجه به تیپ سوزن انتخاب شده ، غلظت رنگ و همچنین فشار تنظم شده روی دستگاه ، دور موتور توسط سیستم کنترل هوشمند تغییر پیدا میکند . به بیان دیگر در تمام مدت عملیات پاشش توسط اپراتور موتور با دوری کنترل شده و پیوسته و نرم کار میکند. درست مانند تکنولوژی اینورتر استفاده شده در کولر های گازی جدید. این قابلیت چند ویژگی را با خود به همراه می آورد. اول اینکه به دلیل کارکرد دائمی موتور و تولید پیوسته فشار رنگ ، خروجی بسیار نرم و یکنواختی به سطح کار میدهد. دوم اینکه کارکرد نرم و آهسته  پیستون پمپ ایرلس موجب افزایش طول عمر پکینگ ها و پیستون دستگاه میشود. سوم اینکه دستگاه میتواند به صورت ۲۴ ساعته مورد استفاده قرار بگیرد و اصطلاحا داغ نمیکند. در عین حال طول عمر موتور و گیربکس و قطعات متحرک به مراتب افزایش پیدا میکند .

۴- سیستم کنترل هوشمند دستگاه ایرلس برقی مدل S3 از موتور و سنسور و سایر قطعات برقی و الکترونیک دستگاه در مقابل نوسان احتمالی برق محافظت میکند .

۵- نمایش خطا های دستگاه : در این دستگاه ایرلس ، سیستم کنترل هوشمند وظیفه نمایش اشکالات احتمالی را نیز بر عهده دارد که از طریق نمایش کد خطا بر روی صفحه نمایشگر دیجیتال دستگاه مشخص میشود . این عمل به صورت نمایش یک کد دو رقمی با حرف انگلیسی E در ابتدای آن که مخفف کلمه Error یا همان خطا هست مانند E05. در این هنگام با رجوع به بخش کد های خطای دستگاه ایرلس میتوان ایراد پیش آمده را فهمید و برطرف نمود .

زیر پمپ و بلوک فشار تماما استنلس استیل دستگاه رنگپاش ایرلس برقی S3

در این رنگپاش برقی ایرلس ، تمامی قطعاتی که در تماس با رنگ هستند از استنلس استیل یا همان فولاد ضد زنگ ساخته شده اند که تفاوت بزرگی میان این رنگپاش ایرلس و برخی دیگر از دستگاه های ایرلس برقی موجود در بازار میباشد . برخی از ایرلس های برقی دارای زیر پمپ از جنس کربن استیل یا همان فولاد معمولی است که تشخیص آن از فولاد ضد زنگ برای کاربر عادی به آسانی میسر نبوده و ضعف خود را در کار با رنگ های پایه آب در طول مدت زمان نشان میدهد . در رنکپاش های  ایرلس برقی ساخته شده از کربن استیل ، قطعات داخلی در طول زمان استفاده با رنگ های پایه آب دچار زنگ زدگی شده و اصطلاحا از آب بندی خارج گشته و باید تعویض گردند. همچنین در برخی از دستگاه های ایرلس بلوک فشار از آلومینیوم ساخته میشود .آلومینیوم سبک است و در مواجهه با آب دچار زنگ زدگی نمیشود اما ایراد استفاده از قطعات آلومینیومی در  ایرلس برقی ، خورده شدن و هرز شدن رزوه های قطعات بر اثر باز و بسته شدن برای نظافت و یا سرویس و تعویض پکینگ است . در دستگاه ایرلس برقی S3 اما تمامی قطعات مورد تماس با رنگ و تحت فشار از فولاد ضد زنگ ساخته شده است که نه که تحت تاثیر هیچ کدام از رنگ های پایه آب یا پایه حلال قرار نگرفته و رزوه های قطعات هیچگاه دچار خوردگی نخواهد شد .

شافت (پیستون) رنگپاش ایرلس برقی S3

در این دستگاه رنگپاش ایرلس برقی از پیستون مستقیم و بدون پله استفاده شده است. این ویژگی عموما در دستگاه های آمریکایی وجود داشته و پکینگ های فشار ساز روی پیستون سوار میشوند و پکینگ های آببندی پیستون ، در بخش بالای پمپ در بین دو راهنما قرار گرفته است . هنگام حرکت پیستون ایرلس پکینگ های سوار شده روی پیستون ، وظیفه مکش و پمپاژ را انجام میدهند. پیستون دستگاه رنگپاش ایرلس برقی S3 از فولاد ضد زنگ با روکشی از کروم سخت ساخته شده است. استفاده از روکش کروم سخت در پیستون ایرلس برقی S3 موجب افزایش چند برابری عمر پیستون میشود.

پکینگ های لایه ای در رنگپاش برقی ایرلس S3

همانطور که قبلا اشاره شد پکینگ های استفاده شد در این رنگپاش ایرلس از نوع لایه لایه میباشد . در این مدل از پکینگ ایرلس یک لایه از چرم طبیعی و یک لایه از متریال آبی رنگ خاصی ساخته میشود و اصطلاحا به صورت V-Pack روی یکدیگر سوار میشود. پکینگ آبی یا Blue Packing یک تکنولوژی جدید در متریال و نوع پکینگ است و صرفا در دستگاه های آمریکایی مورد استفاده قرار میگیرد . چرم مورد استفاده در بین لایه ها نیز منحصرا از آمریکا وارد شده و برای ساخت پکینگ های دستگاه مورد استفاده قرار میگیرد . در عین حال پکینگ های استفاده شده در ایرلس برقی S3 از نظر سایز و نوع با دستگاه های ایرلس GRACO مدل های STMAX 395-495-595 یکسان میباشد . به بیان دیگر پکینگ های استفاده شده در این دستگاه ایرلس برقی با مدل های ایرلس گراکو نام برده شده یکسان میباشد .

نشیمن ساچمه ایرلس S3 از جنس تنگستن

در ایرلس برقی S3 نشیمن ساچمه های شیر های یکطرفه ورودی و خروجی از جنس تنگستن میباشد . تنگستن فلزی بسیار سخت است و ساخت این قطعات از تنگستن موجب میگردد تا هیچگاه دچار خوردگی و ساییدگی نشده و زنگ نمیزند. آنچه که ممکن است ببیند ساچمه های شیر یک طرفه هستند که در پک تعویض پکینگ دستگاه ایرلس برقی S3 موجود بوده و با تعویض پکینگ ؛ آنها نیز تعویض میگردند.

سیستم پیشرفته تعویض سریع زیر پمپ ایرلس ProConnect

در رنگپاش ایرلس برقی S3 نحوه اتصال زیر پمپ به صورتی است که اپراتور به راحتی و به سرعت میتواند زیر پمپ را تعویض نماید . گاهی در میان اجام پروژه ، دستگاه ایرلس نیاز به تعویض پیکینگ پیدا میکند که این امری اجتناب ناپذیر است. در این حالت نیاز است که دستگاه به مرکز خدمات ارسال شده و پکینگ های دستگاه تعویض گردد . اما در دستگاه ایرلس برقی S3 نحوه اتصال زیر پمپ به دستگاه ایرلس به نحوی است که یک اپراتور به سادگی میتواند بدون نیاز به ابزار ؛ در کمتر از ۵ دقیقه زیر پمپ دستگاه را از دستگاه ایرلس جدا کرده و با یک زیر پمپ سالم جایگزین نماید. سیستم اتصال پیشرفته تعویض سریع ها همان ProConnect در دستگاه رنگپاش برقی ایرلس S3 باعث جلوگیری از هدر رفتن زمان و نیروی انسانی در پروژه ها و همچنین کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری دستگاه میگردد .

پشتیبانی از ۶۰ متر شلنگ ایرلس

دستگاه ایرلس برقی S3 میتوان از ۶۰ متر شلنگ ایرلس استفاده کرد. با اتصال ۴ حلقه ۱۵ متری ایرلس میتوان به طول شلنگ ۶۰ متری رسید. پشتیبانی از طول شلنگ ۶۰ متری بدون افت فشار دست شما را در اجرای پروژه های نما بسیار باز میگذارد . با این طول شلنگ میتوان پروژه های نمای ساختمان های تا ۲۰ طبقه را بدون نیز به جابجا کردن دستگاه ایرلس انجام داد. میتوانید رنگپاش ایرلس را روی پشت بام قرار داده و تنها شلنگ ایرلس را در طول اجرای نما جابجا نمایید .

پشنیبانی از نازل ۰٫۰۲۵ اینچ

یکی از راه های مقایسه دستگاه های ایرلس ؛ مقایسه میان حداکثر سایز نازل آنهاست هرچقدر دستگاه از نظرتوان موتور و توان تولید فشار قوی تر باشد میتواند از نازل هایی با شماره های بالاتر پشتیبانی کند. دستگاه ایرلس برقی S3 میتواند تا نازل ۰٫۰۲۵ اینچ را پشتیبانی کند. یعنی میتوان تیپ یا همان نازل هایی را به دستگاه متصل کرد که حداکثر سوراخ آنها ۰٫۰۲۵ اینچ باشد . برای دستگاه های ایرلس برقی این عدد مقدار قابل توجهی است. به نحوی که در پروژه های ساختمانی شماره نازل های پر استفاده معمولا مابین ۰٫۰۱۳ تا ۰٫۰۱۹ اینج میباشند. شماره های بالاتر در پاشش کوتینگ های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد . بنابراین با دستگاه ایرلس برقی S3 علاوه بر اینکه میتوانید تمامی رنگ های ساختمانی را با سرعت بالا اجرا کنید ؛ میتوانید رنگ های صنعتی را نیز از قبیل اپوکسی ها و پلی یورتان ها را نیز اجرا نمایید.

فیلتر فشار قوی رنگ در تیپ آسان بازشو دستگاه ایرلس S3

در دستگاه ایرلس برقی S3 علاوه بر فیلتری که در نوک شلنگ مکش قرار گرفته و مانع ورود ذرات بزرگ به داخل ایرلس میشود ، یک فیلتر بر بخش فشار قوی مدار رنگ دستگاه نیز قرار گرفته است . در این بخش رنگ با فشار بالا از یک فیلتر ریز عبور کرده و ذرات بسیار نیز ناخالصی نیز قبل از حرکت رنگ به سمت نازل ، از رنگ جدا میشود. این عمل موجب میشود که ایجاد گرفتگی در نازل ایرلس به حداقل برسد . فیلتر فشار قوی نیز در یک کیسینگ استنلس استنیل به نحوی قرارگرفته است که در هنگام شست و شو و نظافت دستگاه فیلتر را نیز به آسانی باز و تمیز کرد.

طراحی منحصر به فرد و زیبای دستگاه ایرلس برقی S3

علاوه بر مشخصات فنی و کیفیت ساخت بالای قطعات دستگاه ایرلس برقی S3 ، طراحی ظاهری دستگاه نیز بسیار قابل توجه است. رنگ نقره ای آن ، این دستگاه ایرلس را از سایر دستگاه های ایرلس متفاوت میکند.

[aparat id=”7eOoJ” width=”900″]

نوع دستگاه ایرلس برقی
مدل دستگاه S3
سازنده  Hi Sprayer
حداکثر فشار ۲۲۷ bar
حداکثر خروجی ۲.۳ لیتر در دقیقه
حداکثر سایز نازل  ۰٫۰۲۵
سایز خروجی شلنگ ۱/۴ اینچ
نوع موتور براشلس DC
توان موتور  ۱٫۷hp
ایرلس برقی S3

وندا تولز نماینده انحصاری کمپانی Hi-Sprayer در ایران میباشد . جهت دریافت مشاوره تخصصی و خرید دستگاه رنگپاش ایرلس برقی با ما تماس بگیرید ۰۲۱۲۶۱۴۴۵۰۹

, , , , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
همه چیز در مورد ایرلس ، دستگاه ایرلس و پاشش ایرلس
نوشتهٔ بعدی
ایرلس بادی گراکو GRACO Airless Sprayer

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

*

code